Здравейте,

Имаме доставка на стоки до страна извън ЕС -  Индия.
Фирмата, която поръчва от нас е регистрирана по ЗДДС в ЕС, но доставката извършваме до трета страна извън ЕС.
Как да третираме сделката за продажбата, на кой чл. основание издаваме Фактура (с 0% ДДС) и по кой член-код влиза в Дневника за продажби.
По чл. 28 от ЗДДС като основание и влиза по гл. 3 с 0% ДДС в дневника?

Някой да сподели правилно ли е или как трябва да се третира сделката и издаде фактура?
Някой знае ли дали в този ред на мисли.../по-горе/ сме задължени да платим акциз-а, ако не е платен от страната изпращач и да поискаме да ни го възстановят след това, когато го продаваме в друга държава членка или не сме задължени да го плащаме, а само да Уведомим писмено Столична Митница преди да пристигнат стоките и преди да ги изпратим?
Здравейте Колеги,

Моля някой да съдейства ако е изготвял документи за търговия с акцизни стоки ВОП и ВОД /от ЕС/.
Трябва ми бланка за Уведомление по чл. 76В от Закона за Акцизите и Уведомление по чл. 76А

Някой подавал ли е такава информация в Столична Митница, да ми съдейства с информация и бланки?
От там също издават Удостоверение за режима на стоките, дали са с платен, освободен или отложено плащане на акциз и т.н.
Трябва ли задължително да се съхраняват в Данъчен склад/Акцизен/, защото ние използваме склад на две спедиторски фирми?
Ок да съгласен съм,(винаги е по-добре да помислиш и да се консултираш с някой преди да направиш някоя глупост и да си създадеш главоболия)
Но след като вече са се случили нещата имаме ли право да анулираме въпросните фактури, които са издадени на 01.11.2013 и да се издадат нови по чл. 21, ал.4 без да се начислява ДДС?
Сега говорих с инспектор от НАП и той ми каза, че можем да анулираме издадените фактури и да пуснем нови но първо трябва да входираме Писмо до НАП, за да разгледат случая и да дадат отговор, дали е възможно, преди да го направим
Здравейте колеги,
Имаме следният казус, който както обикновено се получава заварих:
Фирма Х и У регистрирани в България и Фирма Z поръчител регистрирана в ЕС - Белгия. Фирма Z, която е изпълнител по договор за поръчка, сключва договор с фирма Х за извършване на услуга/поръчка в Холандия за специфична строителна дейност. Фирма Х от своя страна сключва договор с фирма У за изпълнението на тази специфична строителна поръчка. Фирма У Фактурира на фирма Z фактури на определена стойност /като включва обаче и 20% ДДС/ в м. 11.2013г и съответно до 14-то число на следващия месец декларира и плаща начисленото ДДС за продажбите! Фирма Х фактурира на фирма Z услуги по чл. 21, ал. 2/без да начислява 20% ДДС/. Всички фактури са платени по банков път. След ДДС проверка на фирма Х, НАП постановява, че фирмата няма право да възстанови исканият ДДС, като се позовава на различни факти и обстоятелства. Като заключение основното, което мен ме касае е: Че неправилно е определено мястото на изпълнение на доставката на стоки и услуги и фирма У неправомерно е начислила 20% ДДС на продажните фактури(аз бих се съгласил с това, но си правя извода и че неправомерно фирма У е превела на НАП въпросния данък/
Въпросите са ми следните:
1. Дали според вас фирма Х има право на приспадане/възстановяване/ на данъка
2. Дали има процедура или възможност, по която фирма У да й бъде върнато или възстановено въпросния начислен и платен неправилно данък.
3. Възможно ли е след заключенията на НАП да анулирам издадените от фирма У фактури или да издам КИ.
Най-правилно според мен би било да анулирам фактурите, за което имам 12месеца срок от издаването им. Но дали при тези обстоятелства имам право да го направя???
П.С.
Моля да пишат само колеги, които са компетентни по темата. Благодаря!  :wink1:
Сега се поразрових и видях че в практиката по този въпрос, няма едностранен отговор както е в много случаи в практиката на българското законодателство и нещата не са само черни и бели особено когато са намесени НАП/които имат собствено мнение по въпроса/, както и съда...т.е. Българското законодателство приема, че не е задължително да има подписан договор/той може да бъде и в устна форма/, за да бъде доказана законосъобразността на дадена сделка и в точност в частта й за данъчната тежест и наличието на основание за ползване на данъчен кредит. При всеки случай писменият договор е с по-голяма тежест от фактурата, но сам по себе си не е основание за възникване на задължение или основание за данъчен кредит.
Но според чл. 55 от Търговския закон: "Чл. 55. (1) Редовно водените търговски книги и записванията в тях могат да се приемат като доказателство
между търговци за установяване на търговски сделки."
  Има няколко полезни връзки, които и други заинтересовани могат да се запознаят по този въпрос:
http://taxlawbg.blogspot.com/2012/07/blog-post.html
http://www.dnevnik.bg/dnevnikplus/2009/03/11/687609_kolko_teji_fakturata/
Благодаря Ирена за конкретния отговор...и аз така смятах но не бях сигурен ;)
Успешен ден!
Здравейте колеги,
тъкмо се запознавам с една сделка между две БГ фирми и една чуждестранна фирма от ЕС
Става въпрос за извършване на проучвателни дейностти в сферата на строителството и минното дело....и трябва да върна отговор възможно най-скоро. Не са ме запознали основно с детайлите, но питането ми е такова:
1. Задължително ли е да има подписан договор, освен споразумение, фактури и плащания за извършени дейности,  за да може да се каже че сделката е законоиздържана и съобразена с изискванията....изобщо какви са изискванията в такива случаи и когато става въпрос за приспадане на ДДС от една от страните при подобна сделка?

Ако е възможно за някакви конкретни отговори и насока към Нормативна уредба/Закон където е посочено точно какви документи са необходими за такава сделка
Не че искам да се навирам между големите шамари, но....

1. Лиценза нали е услуга, а не стока?
2. Няма тристранна операция поне според мен.
3. Когато продаваш на дружество в Гибралтар, има износ на услуга според мен.
Основание: чл. 21. ал. 2 за неначисляване на ДДС
В дневника за продажбите това попада в кл. 23 - доставки по чл. 69 ал. 2
Ок благодаря ти много и аз смятах да използвам чл. 21, ал. 2, но не бях убеден, затова реших да пиша :) Успешна седмица!
Здравейте колеги, моля за малко съпорт.
  Ситуацията е следната:
1. Компания А от UK /предполагам регистрирана по ЗДДС в UK/ прехвърля на "нашата компания" Б, регистрирана по ЗДДС в България - Лиценз.
2. След това ние префактурираме този лиценз на трета страна регистрирана в Гибралтар/нз дали е регистрирана по ЗДДС/
 Питането ми е:
- Операцията тристранна ли е в такъв случай/така предполагам/ и на кой чл. от ЗДДС трябва да се позова/попада сделката/ или е износ?
- Предполагам със сигурност, че не трябва да начислявам ДДС върху стойността на лиценза, предназначен за износ, но кой чл. от ЗДДС трябва да посоча във фактурата, която ще издам на нашия клиент?
Благодаря ви предварително! :smile1:
така е наистина и аз имам познати с бизнес, които смятат че тези услуги не струват повече от 50-100лв на месец и като им кажеш някаква по-висока сума и се опиташ да им обясниш че работата на счетоводителя не е само 5-те или 10-те или 20-те фактури на месец, а е мн. повече те не го разбират и смятат че работата е да вкараш 5-те фактури в програмата и до там...сигурно при някои е така, но поне при мен работата, която не се вижда е много повече, предполагам и при вас е така. Затова фирми, които подбиват така да се каже цените и предлагат уж счет. услуги през куп за грош правят лоша услуга на всички останали, които се опитват да работят професионално. Смятам, че всеки трябва да знае цената на труда си и да отстоява позицията си...да може да се направят накакви отсстъпки до 10-20% но не и от "100лв", именно затова повечето фирми са си сложили цени на всяко нещо/услуга/ и дори и тези цени не са реални а са по-ниски от справедливата стойност, но така може наистина да се види/оцени стойността на труда/услугата....А иначе стойността на услугите на експерт-счетоводителите и тяхната компетентност и професионалност няма да ги коментирам, защото има много професионалисти в тази област, но моето наблюдение от близо 10г опит в тази сфера е че за 50% от тях работата е отегчителна, когато трябва да се извърши професионално, поне 20% са некомпетентни и поне 20-25% са наистина добри професионалисти...но теоретично, а теорията и практиката в България се различават коренно, понякога просто не вдяват за какво наистина става въпрос, поради сухата материя която преподават ежедневно....и преценете сами колко % остават, които наистина са професионалисти. Не мога да кажа същата статистика за Счетоводителите, които съставят и подписват отчети, кой ще остави човек, който е некомпетентен да състави ГФО?
Здравейте колеги,

Днес (17-ти март), като член на АССП, взех участие в дискусиите на кръгла маса на тема  “Проекции в развитието на нормативната уредба на счетоводството в Република България” в УНСС. Притеснена съм какво се готви и желая да ви информирам.

Понеже много от колегите не знаят за проблема, или поне тези които не пишат и следят форумите или новините от "професията" и смятам, че на първо място това нещо трябва да се прави с една по-голяма дискусия, не само тук във форума или на кръгла маса, за да може наистина да се видят проблемите, които имаме всеки ден, а не да се издевателства...
   И както повечето от вас знаят - "нещата" се случват от и заради "загрижените" колеги одитори, на които очевидно с новите промени за одита ще им намалеят парите в джоба и искат да припечелят някой друг лев на гърба на така или иначе, "обременените" с всякакви бюрократични и законодателни спънки Счетоводители в България.
 Моето лично мнение Нека го направят това нещо, но да го направят на база  ниво/ценз/заплащане както е например в UK, взимаш 4нива за 2години и след това ако искат да те наемат на работа започваш мин. от 35-40 000 паунда годишно. На този принцип съм съгласен да има изпити например всеки 2-3-5г но и да се вдигнат поне със 100% услугите и заплатите на счетоводителите с ценз. Но да заблуждават обществеността, че така ще се регулира пазара и ще ни защитават и пазят имиджа, ще ме извините, но освен за собствения си интерес...
...И така стигаме до извода, че освен още спънки за "нас", както и малкия и среден бизнес заради пари друга цел и идея нямат, което че в такъв случай ако бъде направена тази глупост, ние можем да кажем, защо да има такива изпити само за счетоводителите, а специалисти като одитори, "някои лекари", "юристи"..."държавни чиновници, назначени по шуробаджанашка или партийна линия", защо за тях да няма институция, която да ги контролира, изпитва и "пази имиджа", защо....
...иначе съм за идеята да има регистър на имащите право да изготвят и подписват годишни отчети, но не и по този безпардонен и двуличен начин/план, който им се роди в главите.
  Също съм твърдо зад идеята да има Институт където да се подготвят и обучават професионални кадри с практическа насоченост/изучаващи последните промени/, Но не под очевидно недомислената си идея да се крият/вече казах с каква цел/като казват, че така ще подобрят качеството на услугата, ще облекчат бизнеса и ще ни пазят. Или с други думи като искаш по качествен салам и кебапчета трябва да отделиш повече пари, като искаш по-качествена услуга трябва да отделиш повече пари, а не да ловиш с трици маймуни! Не може да казваш, че един специалист който работи вече 8-10-20г в тази област ти да му казваш че трябва да го изпиташ и да му вземеш парите, под претекст защото трябва да провериш дали става за тази работа или не става. Искам да попитам тези, които са законотворците и подстрекателите, подбудителите и радетелите на тази идея....кажете ми в кои страни от ЕС Счетоводителите които подписват и съставят отчетите са подлагани ежегодно за тяхна сметка на изпити и получават по 500 евро заплата месечно??? Само за сравнение един мияч на прозорци или чистачка на къщи в UK получават мин 8-9-10 паунда за 1ч, което за месеца прави 1200-1600паунда или 2880-3840лв/...Кажете какво мислите по въпроса?